Over ons

4 VADERS MET EEN MISSIE

 

Puur Plezier is een start-up van 4 vaders met een missie, namelijk het speelrendement van speelgoed drastisch verbeteren.

Hoe? Met speelgoedabonnementen, waarbij je op regelmatige basis een box nieuw speelgoed, uitgekozen door onze speelgoedexperten en pedagogen, ontvangt. Na een vaste termijn lever je het speelgoed weer in en krijg je een nieuwe lading.  Spannend voor de kinderen, praktisch voor de ouders, vriendelijk voor de portemonnee én voor het milieu. Want ook het speelplezier van de volgende generaties ligt ons nauw aan het hart.

Goed spelen is cruciaal in het ontwikkelen van belangrijke vaardigheden bij het kind. Puur Plezier wil een eco-systeem uitbouwen met alle verschillende stakeholders in de speelgoed wereld om zo tot een beter spelen te komen. 

Hoe het begon?

Begin 2015 hebben we met de founding fathers een aantal brainstorm sessies gehad over nieuwe business modellen in de circulaire en meer specifiek de deeleconomie. We wouden allen via een bedrijf iets goed doen. We waren er allen van overtuigd dat door producten als diensten aan te bieden er veel extra waarde kan gecreëerd worden dit zowel voor de consument als voor de maatschappij en het milieu. 

Met onze gemeenschappelijke noemer van gezamenlijk 17 kinderen in verschillende leeftijdcategorieën was het snel duidelijk dat speelgoed zich perfect leent tot dit model. We kenden allemaal de typische situaties van te veel speelgoed te hebben, veel speelgoed ongewenst binnen te krijgen bij feesten, meer speelgoed op te ruimen dan er mee gespeeld wordt en toch ook het verlangen te hebben om zeker het juiste speelgoed aan te bieden  aan onze kinderen om hun vaardigheden zo optimaal mogelijk te stimuleren.

Eigenlijk waren wij perfecte klanten voor Puur Plezier. De beslissing was snel gemaakt. We hebben onze ervaring in diverse sectoren samengelegd en Puur Plezier was geboren. 

En het moet gezegd: We zijn er elke dag nog meer van overtuigd dat we de speelgoed sector mee richting gaan geven. Dit samen met vele kwalitatieve partners en nog meer bewuste ouders en grootouders.